Wat doen wij anders? (6/6) Waarom advocatenkantoren zoveel moeite hebben met marketing.

Vanaf 2016 gooiden wij als advocatenkantoor het roer om. Next to doing the right De boel omgooien is een kostbare aangelegenheid Als je nieuwe dingen gaat doen, nieuwe mensen gat aantrekken, heb je meer klanten en meer omzet nodig. Maar roepen dat je de beste bent, doet iedereen. Hoe komt dat toch? 

Waarom een advocatenkantoor zoveel moeite heeft met marketing: alle teksten moeten kloppen, angst dat vakgenoten ze op de vingers zullen tikken (wat ze ook doen). Geen doelgroep focus. Roepen dat je de beste bent en de belangrijkste klanten hebt. Dat kan niemand controleren, zeker niet wanneer ieder kantoor datzelfde roept. Wat rest is persoonlijk netwerken, ieder voor zich, hetgeen vooral is voorbehouden aan senioren wiens generatie nu directeur is. Bovendien moet dat in avonduren, want het maken van de meeste uren wordt door het kantoor als hoofdzaak beschouwd. Netwerken is een nevenactiviteit.