- Terug
Update 16 dec 2024
Indexering tarieven per 1 januari 2025 | leuker: innovatieve abonnementsmodellen gelanceerd
De korte versie? Wij indexeren onze product- en uurtarieven per 1 januari 2025 met gemiddeld 3,75%. Ook zijn er advocaten die een tariefcategorie stijgen in verband met hun ervaringsjaren. De wijzigingen vind je hier, of kijk op de afzonderlijke productpagina’s.
De inflatiecorrectie blijft dit jaar beperkt en volgt de trend in de markt. Het blijft verder een feit dat in de advocatuur de stijgende loonkosten de grootste factor zijn bij het corrigeren van de tarieven.
In alle gevallen blijven advocaten dure dienstverleners. Daarom is de hele missie van VDT gestoeld op de vraag hoe wij ieder jaar weer meer waarde kunnen leveren tegenover de juridische uitgaven van onze klanten. Maximum value for money. Dat vraagstuk gaat veel verder dan de hoogte van het uurtarief, zo zagen wij in 2016 al. Dat was het startschot tot een onomkeerbare omwenteling.
En dat bleek – na enkele jaren zoeken en worstelen – uiteindelijk ook het startschot tot aanhoudende groei. Inmiddels zijn wij het derde kantoor van ons arrondissement; hebben we in 2024 een recordaantal van 150 nieuwe bedrijven als klant mogen verwelkomen; en we ontvingen we ook dit jaar weer een FD Gazelle Award (snelste groeiers van Nederland).
Ook in 2024 zijn door de teams weer grote innovatieve stappen gezet, waar je in 2025 gebruik van kunt gaan maken. Vooral op abonnementsvormen als alternatief voor werken op uurbasis kunnen we gerust spreken van enkele doorbraken.
Team Mens & Arbeid – enkele voorbeelden
Dit is het team dat de personele kant van jouw bedrijf onder haar juridische hoede heeft.
In 2024 heeft dit Team de pilot Arbeid Optimaal ALL-IN gelanceerd. Tegen een beperkte meerprijs (pilotprijs) koop je voor een vast bedrag per maand in feite al je juridisch gedoe met personeel af. Dit kunnen we doen omdat we de personeelszaken van klanten sowieso eerst op orde brengen met Arbeid Optimaal, waarmee we escalerende conflicten al vergaand voorkomen en beperken. Hoeveel problemen en meerkosten we voor iedere klant daarmee voorkomen is natuurlijk heel lastig uit te rekenen, maar wij hebben daar veel vertrouwen in. Wij wagen met Arbeid Optimaal ALL-IN in ieder geval de stap om te kijken of wij dat risico van onze klanten over kunnen nemen.
Een Visueel Arbeidscontract (helemaal op maat en in jouw huisstijl) kan nu via volledig online worden aangevraagd.
Team Bedrijfsprocesen – enkele voorbeelden
Dit is het team dat (onder andere) de commerciële kant van jouw bedrijf onder haar juridische hoede heeft, oftewel al jouw handel en wandel met externe relaties.
In 2023 heeft Team Bedrijfsprocessen voorbereidingen getroffen voor een Business Optimaal abonnement, vergelijkbaar aan het Arbeid Optimaal abonnement. Ook hier (als startpakket) met standaard modellen, onbeperkt eerstelijns advies, incassoservice, contractchecks en vaste maatwerkprocessen en 10% korting op de uurtarieven. We besloten hier branche specifieke varianten van te maken (voorlopig Vastgoed, IT, Handel & Industrie en Zakelijke Dienstverlening). Inmiddels doen er reeds 20 pilotklanten mee aan de pilotfase van Business Optimaal voor 75,00 ex btw per maand.
Team Bedrijfsstructuur – enkele voorbeelden
Dit is het team dat voor jou alles beetpakt wat de juridische structuur van jouw bedrijf raakt.
Waar de markt erg in beweging is, vinden er volop participaties, bedrijfsovernames, bedrijfsopvolgingen of exits plaats. In 2024 staat de teller van het trackrecord van ons overname team boven de 140 overnames in 5 jaar. Vaak worden wij als advocaten pas later in het overname proces ingeschakeld. Dat is op zich logisch. Tegelijkertijd worden daardoor juridische weeffouten in het te verkopen bedrijf pas laattijdig ontdekt (vaak door een koper), met alle kostbare complicaties van dien. Vooraf gewoon goed regelen dus. Onze oplossing: ruim (liefst meer dan een jaar) voordat het daadwerkelijke verkoopproces start door Team Bedrijfsstructuur jouw bedrijf laten scannen en straktrekken met het oog op verkoop van (de activiteiten van) jouw bedrijf. Wij hebben dat proces gestandaardiseerd, dus dat kan snel en tegen beperkte kosten. De eerste pilots zijn afgerond.
Dit zijn enkele meer tot de verbeelding sprekende voorbeelden. Er loopt achter de schermen nog veel meer op weg naar steeds betere dienstverlening. Nog volop werk aan de winkel in 2025. Er wordt druk gewerkt aan het bijstellen van de doelen en projecten.
Mocht je vragen of suggesties hebben. Let us know!
Boris Pepping
- boris.pepping@vdt-advocaten.nl
- 013 544 0400