Procedures & Ondernemingskamer
Bonje tussen aandeelhouders, met bestuur of Raad van Commissarissen. Of geschillen naar aanleiding van gekochte of verkochte ondernemingen. Procederen is soms onvermijdelijk. Dat doen wij veel en goed.

Koenraad
Advocaat
Meer over Procedures & Ondernemingskamer
Overleg, uitwisseling van argumenten of een kop koffie zijn gewoonlijk de eerste manieren om eruit te komen. Maar soms heb je een breekijzer nodig om een oplossing te forceren. De messen worden dan geslepen, want de spelregels van procedures zijn bikkelhard.
Van zakelijk conflict naar juridisch houvast
Conflicten binnen of rond een onderneming zijn vaak complex. Ze raken niet alleen de juridische structuur, maar ook vertrouwen, samenwerking en continuïteit. Het bedrijf zelf heeft hier vaak onder te lijden en daar heeft niemand belang bij. Wij brengen snel de kern van het geschil in beeld en adviseren over de beste route: procederen als het moet, schikken als het kan. Daarbij verliezen we jouw langetermijnbelang nooit uit het oog.
De Ondernemingskamer
Wij hebben ruime ervaring met complexe ondernemingsrechtelijke procedures, waaronder enquêteverzoeken bij de Ondernemingskamer van het Gerechtshof Amsterdam. Denk aan mismanagement, deadlocks of structurele onenigheid tussen aandeelhouders.
Onze ondersteuning omvat onder meer:
Aandeelhoudersgeschillen en bestuurdersconflicten
Enquêteprocedures bij de Ondernemingskamer
Procedures over overdracht, uittreding of waardering van aandelen
Geschillen binnen joint ventures of samenwerkingen
- Advisering over strategie, procesrisico’s en schikkingsmogelijkheden

Legal insights
Voor elke oplossing een procedure
We hebben voor jou de meest voorkomende procedures op een rijtje gezet. Dan weet je welke middelen jou ten dienste staan. En wat je kun verwachten.
- De Bodemprocedure – als je een geschil hebt met een persoon of bedrijf
- De (civiele) Kortgedingprocedure – als je een geschil hebt met een persoon of bedrijf en er moet acuut ingegrepen worden
- De Ontbindingsprocedure – als je afscheid wilt nemen van een medewerker die dat zelf niet wil
- De Faillissementsaanvraag – voor maximale druk om betaling af te dwingen
- De Incassoprocedure – een snelle procedure voor kleine vorderingen
- De Beslagleggingsprocedure – als je jouw verhaalsrechten veilig wilt stellen
- De Bezwaar- en beroepsprocedure – als je een overheidsbesluit wilt aanvechten
- Het Bestuursrechtelijk kort geding - als je een overheidsbesluit wilt aanvechten en er moet acuut ingegrepen worden
- De Ondernemingskamer – als er interne conflicten zijn die de onderneming in gevaar brengen
Expertise team
Stel je vraag
Losse opdracht of inhoudelijke vraag?